Leestafel forum Forum Index Leestafel forum
Terug naar de Leestafel site

Klik hier om naar het poezie-forum te gaan

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   
  Doneer!Doneer!   

Nicky Clijsen - De kleine Marianne (4-10 jaar)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   printer-friendly view    Leestafel forum Forum Index -> Kinder- en jongerenboeken
Auteur Bericht
Dettie
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di nov 10, 2009 09:57    Onderwerp: Nicky Clijsen - De kleine Marianne (4-10 jaar) Reageer met quote

Een lief boekje over een geadopteerd Nederlands meisje

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/nicky-clijsen

dettie

Laatst aangepast door Dettie op Do dec 03, 2009 15:20, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Marjo

BerichtGeplaatst: Za nov 14, 2009 16:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kreeg er een ongemakkelijk gevoel bij. Inderdaad: het kind is zes maanden! Als het geschreven is voor oudere kinderen, waarom dan ook niet die leeftijd aangepast. Het hoefde toch niet perse een baby tge zijn? Nu klopt het gewoon niet.
Die zin 'Marianne heeft alleen een hond, drie poezen en twee eenden' irriteerde mij al. Mijn hemel, is dat niet genoeg dan?
Kinderboek, vooruit, niet zoveel zout op die slakken leggen. Ik zou het zelf al zat ik in zo'n situatie niet gebruiken...
Naar boven
Dettie
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za nov 14, 2009 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ja je hebt gelijk, je krijgt er een ongemakkelijk gevoel bij. De taal klopte niet bij de leeftijd van het kind. Je kan dat heel makkelijk anders doen door de adoptie-ouders te laten vertellen. "toen we je opgehaald hadden zijn we gelijk doorgereden naar opa en oma... We zeiden tegen je "In dit huis wonen je nieuwe opa en oma!" Maar jij sliep lekker door... of zoiets. Nu klopte het niet.
Ja en al die dieren... Ik mocht niet eens één poes! (ocherm Vrolijk/Happy )

Dettie
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie   printer-friendly view    Leestafel forum Forum Index -> Kinder- en jongerenboeken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Gehost door MessageBoard.nl